неділя, 2 серпня 2015 р.

КОРЕКЦІЙНО – РОЗВИВАЮЧЕ ЗАНЯТТЯ «На гостину до Феї квітів»

   

   Мета: дати уявлення про лугові квіти, їх назви, вигляд; закладати основи екологічного виховання; активізувати спостережливість. Вчити складати зображення квітів з окремих частин (стебло, пелюстки, листочки); закріплювати назви кольорів, навички роботи з аплікацією; розвивати та удосконалювати увагу і пам’ять, спостережливість; виховувати охайність, активність, любов до природи.
       Обладнання: предметні малюнки  «Лугові  квіти» (кульбаба, ромашка, конвалія, мак); зразок аплікації; заготовки для аплікації «Лугова квітка», пензлики (за кількістю дітей ), клей.

                                     Хід  заняття:

1.Організація класу до заняття. 
 - Діти, заняття почалось, сідайте всі на свої місця. Покладіть руки на парти і слухайте мене уважно.                                                                          
 2.Знайомство з темою заняття.   
Тема виховної години «На гостину до Феї квітів».
  Сьогодні до нас завітала Фея квітів (показую іграшкову квітку). Ми будемо говорити про квіти, робити аплікацію  квітки. Зараз пограємо в гру « Квіти - не квіти ». Я буду називати слова , які означають різні предмети ,серед них подаю назви квітів . Коли ви почуєте назву квітки , плесніть у долоні . Після кожної названої квітки показую дітям її зображення .
Слова для гри : клумба , ромашка , виноград , лійка , волошка , літак ,
дерево , троянда , мак , листячко , трава , гілка , метелик , білка , лілія ,
яблуко , кульбабка , бджола , конвалія , груша , тюльпан .
Давайте пригадаємо:
- Де ростуть квіти?(На клумбах,у лісі,у полі)
- Як називаються квіти,що ростуть у полі?(польові)
·        Декоративні та кімнатні квіти людина вирощує
сама - висаджує їх і доглядає за ними. А квіти польові ростуть самі,
без людської допомоги, але по-своєму красиві і необхідні живій
природі. Тонкі пахощі лугових чи польових квітів тішать нас не менше,
ніж аромат декоративних троянд та лілей. Деякі з них – лікарські
(ромашка,конвалія). А бджілки й інші комахи живляться солодким квітковим нектаром цих квітів.
А тепер, діти, прошу вас стати в хоровод і виконати українську народну             пісню «Ой,у лузі калина»,супроводжуючи її рухами.                                                                                                                                                                                                       
Ой,у лузі калина,                                                                          
Ой,у лузі калина,
Калина,калина,
Комарики - дзюбрики, калина.
(Діти йдуть по колу,узявшись за руки.)
Там стояла дівчина,
Там стояла дівчина,
Дівчина,дівчина,
Комарики – дзюбрики, дівчина.
(Діти виконують вправу «пружинка»,тримаючи руки на поясі.)
Цвіт калини ламала,
Цвіт калини ламала,
Ламала,ламала,
Комарики - дзюбрики, ламала.
(Імітуючи рухи зламування цвіту.)
Та в пучечки в’язала,
Та в пучечки в’язала,
В’язала,в’язала,
Комарики - дзюбрики, в’язала!
(Імітуючи рухи зв’язування букетів у пучечки.)
-Молодці.
3.Основна частина.
Роздаю дітям по одній квіточці(предметні малюнки). Щоб кожна дитина
називала свою квітку і розповідала про неї за такою схемою.
1.     Як називається квітка?
2.     Якого кольору її пелюстка?
3.     З яких частин складається ця квітка? (Стебло,листочки,квітка.)
4.     Де росте?
5.     Яку користь приносить природі?
6.     Яку користь приносить людям?
7.     Як людина повинна ставитися до квіточки?                                             
Діти з допомогою вихователя розповідають про квіти.
Квіти красиві, вони приємно пахнуть. Квіти прикрашають луг, він стає веселим, барвистим. Дітям подобається збирати букети із лугових квітів, плести з них вінки.
Квіти годують метеликів та бджіл. Бджоли роблять із квіткового нектару мед.
Є лікарські квіти-з них роблять ліки.
Діти,а ви знаєте,що є спеціальна книга,яку називають Червоною,в яку
записані рослини,що потребують захисту. Є серед них і конвалія-квіточка
з ніжним приємним запахом. Рвати цю квітку заборонено.
Пальчикова гра «Сонечко-дощик».
Діти, квіти, як і все живе на землі, радіє сонячному світлу. А коли сонечко
ховається, квіточки згортають свої пелюстки.
Давайте пограємо у гру « Сонечко - дощик » .
Коли я скажу « Сонечко » , діти повинні витягти руки вперед і розкрити
усі пальчики на долоньках. Коли я скажу «Дощик », ви повинні зібрати
пальчики у кулачок – квіточка ховається від дощу. Повторюємо гру кілька
разів.
4.Виконання самостійної роботи.
Ми сьогодні багато дізналися про квіти,які бувають,якого кольору, і де ростуть. Отож тепер будемо робити аплікацію «Лугова квітка».
Показую дітям,в якій послідовності потрібно наклеювати заготовки на     аркуш паперу. Запитую, які геометричні фігури нагадують їм серединки квіток та їх пелюстки (коло,овал). Після цього даю дітям заготовки для аплікації, клей,пензлик. Під час наклеювання пелюсток діти  рахують їх і називають кількість. Під час роботи надаю дітям індивідуальну допомогу.                                                             5.Фізкультхвилинка.                                                            
Руки в гору підняли
І на місці всі пішли.
                                                        Сіли-встали,
Сіли-встали,
І на місці пострибали.
       Продовження самостійної роботи.
6.Підсумки роботи.
- Діти,що ми з вами сьогодні робили. (Аплікацію «Лугова квітка».
Приклеювали стебло,пелюстки,литочки ) .
- Чи сподобалось вам виготовляти аплікацію «Лугова квітка». Молодці.
7.Закріплення матеріалу.
Запалали в чистім полі,
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний…(Мак)

Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось,розцвіло.
Згодом стало біле-біле
І за вітром полетіло….(Кульбаба)

Росте ця лікувальна квітка
Опріч лісів,іще в полях
Малі й дорослі знають шлях,
Аби її добути в літку.
Шовково коси променіють
Коли настоєм їх помиють,
А що,скажіть,за квітка,діти?..... (Ромашка)

Стала на поляні в жовтім сарафані.
Підросте-всміхнеться,для вітрів вбереться
В платтячко біленьке,пишне та легеньке…(Кульбаба)

Стоїть півень  на току в червоному ковпаку.. (Мак)
Стоять у лузі сестрички,золотенькі очі,білі вії…(Ромашка


-         Сьогодні усі добре працювали. Заняття закінчено.

Немає коментарів:

Дописати коментар